DIRTY GIRLS MUD RUN

Hvor var du da Dirty Girls Mud Run for første gang i historien gikk av stabelen i kongeriket Norge?

Jeg kan med stolthet si at, Jeg var der! Jeg løp løypa, svømte i gjørme, klatret i nett, og krøp under og over hindre! Jeg og Målfrid, som rett og slett bare kjørte fra Oslo for å være med på dette! Vi hadde registrert oss som lag TITSMASKINEN, med løp og fest billetter, og dette for et formål der vi løper for kreftforeningen og menn!

 

*”Shanna Mc Fadden Drivenes står bak ideen om å få konseptet til Norge. 26. august kan du ta med deg venninnene dine på et gjørmeløp med høy champagnefaktor.

? Det er et fint konsept som allerede er stort i USA, Australia og Storbritannia. Det beste er at det er forskjellig fra alle de andre løpene, som du må trene deg opp til”

 

Løypen er cirka 3,5 kilometer lang, og uten tidtaking.

? Den eneste måten du taper på, er å ikke ha det gøy

? Det blir oppvarmet telt, fotografi og bobler i glasset når deltakerne kommer i mål, forteller Finn Kollstad, leder for Sommerløpet i Kristiansand og Kristiansand Løpeklubb.

 

Drivenes ønsker å motivere kvinner til å komme seg opp av sofaen, og gjøre det for et godt formål. Det finnes flere løp rundt i landet som samler inn penger til brystkreft. Sammen med Kreftforeningen ønsker hun at kvinnene som deltar i løpet skal sette lys på kreft hos menn.

? Vi løper ikke bare for å komme i mål, vi ønsker å gjøre noe for mennene i våre liv. Arbeidsfordelingen er enkel: Vi løper, og partnerne våre forplikter seg til å donere et beløp. Både ektefeller, kjærester, venner og familie kan være med og ta et felles løft med oss. Når vi samler inn midler til kreftsaken, styrkes mulighetene for å forebygge sykdom, sier Drivenes.”

*Kilde: krsby.no

 

 

Vi er så spente på dette arrangementet, vi vet ikke hva som møter oss. Jeg er i hvert fall overbevist om at dette skal det bli en blogg av, ikke bare fordi at jeg er på “tur”, men fordi at en sak som dette er det verdt å lage litt blåst i rundt! Jeg ber en venninne av meg, Marianne, bli med for å ta bilder av oss på veien, ved å løpe ved siden av løypa. Tenker at det ikke er så greit i bære rundt på telefonen i denne hinderløypa. Og jeg frister med et par flasker vin som takk for innsatsen. Og da er det null problem!  Vin ja. Jeg sier det er en venninne av MEG.

 

 

 

Vi møter opp og får tildelt fantastisk fine t-skjorter!

 

 

Vi kommer inn på området der det er Bar med bobler (det jeg la først merke til) Frisører som gjerne fletter håret ditt, søte RedBull-jenter som deler ut energibobler, et lite telt der man kan bli knadd på, på en benk etter løpet, og med Friskis og Svettis som varmer opp deltagere fortløpende i fengende rytmer etter hva start-tidspunktet vårt er. Og området fylles sakte men sikkert opp med flotte damer med store smil! Man må bare smile! Dette lover bra!!

 

 

 

Og siden vi er såpass tidlig ute, baren er åpen, så vippser jeg oss en flaske med bobler mens vi venter!

 

 

Og vi poster et bilde der vi er klare for Mud Run! Og Målfrid får denne sms fra en kompis etter han fikk med seg lagnavnet vårt!

 

 

Og vi hadde det beste navnet! _Syns VI i hvertfall!!

 

 

Litt sjokkert ser vi plutselig MENN på området! Forsøkt kamuflert i Dirty Girl t-skjorter!!

Jeg stopper dem og sier at de må stå helt stille mens jeg tar bilde. Det kan nemlig hende at dette er androgyne greier, og det har jeg aldri sett før.. bare hørt om..

 

 

Jeg er fremdeles usikker….

 

 

Det kjøres oppvarming, og vi ser at det er muligheter for å få på seg en Dirty Girl- krigsmaling!

 

 

Og vi tar turen i teltet og sminker oss!

 

 

Fine ass!!!

 

 

Så ropes Titsmaskinen opp til oppvarming før start, sammen med 3 små lag til.

 

 

Mer eller mindre usynkront følger vi med, (Eller for å være helt ærlig, så var Målfrid den eneste som gjorde helt motsatt)

 

 

Da er vi klare for start!!!!

 

 

Og vi setter fart over første hinder, “Kortreist snø fra Bortelid”

 

 

Og siden vi er så fulle av bobler og energi, skyter vi fart avsted, og glemmer et øyeblikk at Marianne, vår fotograf ikke helt klarer å holde tempoet..

 

 

 

Henger du på, Marianne???

 

 

Hun gjør så godt hun kan, og fikk knipset litt før vi forsvant ned i første gjørmegrøft!

 

 

 

Hun får med seg på avstand at vi er på vei over en pallestabel, og finner ut at Zoom på kamera er gull verdt når ikke apostlene helt klarer holde følge!

 

 

“Marianne!! Du må for pokker meg henge på her! Du skal jo liksom ta bilder!

Du er jo verre enn Kjell!”

 

 

Så spinner vi opp “high five bakken!”

 

 

Her sier Marianne at hun ikke orker mer, og venter til vi kommer ned igjen fra hinderløypa inni skogen!

 

 

Og det gjør vi omsider!

Og neste stopp er container med ja… selvsagt. MUD!

 

 

Målfrid velger en kontrollert adkomst og kalkulert landing oppi MUD-hølet..

 

 

Jeg derimot går for et ukontrollert byks over kanten og går for overraskelse-momentet.

 

 

Det gikk sånn..

 

 

“Hva driver du med Siv?…”

 

 

“Drit i det! På beina nå, LØP!”

 

 

Og vi fortsetter!

 

 

 

Inn i skauen igjen. “Nå blir du med Marianne!!!”

“Ja jeg tør jo ikke noe annet!” svarer hun og piler etter!

 

 

Nye hinder, og der ble Målberte hengende gitt!!

 

 

Off we go!!!

 

 

Over og under…

 

 

Og langs…

 

 

Igjen falt Marianne av, og vi fortsetter videre alene… altså uten fotograf!

 

 

Men heldigvis, midt på her, etter å ha slitt oss gjennom en skikkelig gjørmegrøft, står mannen til min fantastiske fiktive kusine, Rita der, og tar et bilde av oss!

 

 

Og vi løper inn til mål!!

Som selvsagt er en ny container med gjørme!

 

 

Tar dagens siste stup oppi der!

 

 

Før vi heiser oss ut av dette..

 

 

På alltid nye måter…

 

 

 

 

Og løper i mål!

 

 

Vi blir fotografert!

 

 

FULLFØRT!!!!!

 

 

Og vi får Red Bull! Og vann. Trenger ikke akkurat påfyll av energi, for nå er vi egentlig ganske høye!!

 

 

Og vi får Prosecco og Goodie-bags med masse fint oppi!!!

 

 

Og får beskjed om å stille oss opp på enda et bilde!

 

 

Og jeg treffer min kusine Rita! Hun er den lange i familien. Fedrene våre er brødre bestemte jeg.

 

 

Og litt snapper sendes, og det “påoses”

 

 

Og litt flere bilder!

 

 

Særs imponerte over at lappen på magen fremdeles henger på!! Selv om Titsmaskinen nå bare er et vagt minne…

 

 

Dirty girls…. Målfrid…. seriøst, du må ta en tur til neglesalongen nå….

 

 

Vi får komme oss hjem i dusjen!!

 

 

Hvor vi virkelig fikk en jobb med å fjerne søla! Den satt som sement!! Men har vel aldri kjent huden så ren noen gang etter den skrubben!!

Vi punkterer litt i sofaen etter dusjen, men nekter å la det ta over!! Frem med bobler og pizza! Snart drar vi på after run fest!!!

#Barbarossa er damenes i kveld!!!!

 

 

 

Og der er det allerede kø! Med rene pene damer! Og det er en ting som er 100%garantert her, er at ALLE har dusjet!!

 

 

Vi blir stoppet i døren, oppgir lagnavnet, og mannen sier, “Jeg lo godt når jeg så det navnet!”  Ja det er jo som sagt det beste navnet! Vi blir vist til bord som er helt i nærheten av scenen! Vi må igjen stille oss opp foran en vegg å ta bilde, og vi får velkomst-drink!

 

 

Og vi får oss noe mer å drikke!

 

 

 

Og vi hører en utrolig flott og inspirerende tale fra Ane Kildahl fra #Kreftforeningen.

Vi har sammen klart å samle inn 45 000,- kroner! Og det er fantastisk bra! Men kunne godt hatt mer tenker jeg!!

(Har du lyst til å bidra fremdeles? Fortvil ikke! trykk på link under!)

http://innsamling.kreftforeningen.no/mennogkreft/5-6454#.WZAO9eCNV3h.facebook

Ane sier avslutningsvis at vi alle så fantastiske ut i kveld, men hun sa også at alle damene her, da vi var fulle av gjørme der vi løp for mennene i våre liv, og syntes at vi så absolutt aller vakrest ut da! Det kan godt hende, men en ting er udiskutabelt, vi luktet i hvert fall ikke bedre!!

 

 

GO ANE!!!

 

 

Han her har bare en testikkel. Han sa det selv. Vet du hvem han er?? geeohsnap! Norges største? Nordens største? Verdens?? Han er faktisk EUROPAS!! Har i hvertfall lagt han til på snap nå! Men han heter egentlig Geir Ove.

 

 

Vi får omsider mat, og det smakte helt fantastisk!!

 

 

Og vi tøyser oss bort til #LisaTønne og tar noen selfies der. Hun er så bra! Kveldens konferansier og show!! Priceless!! Her fikk gutta kjørt seg!

Og vi er stolt av å bli kalt Molly og Gudrun av henne.

 

 

Så barnslig da Målfrid!

 

Her dekker bakhodene til Tonje og Rita utsikten, men det gikk greit.

 

Og avslutningsvis, blir bord og stoler ryddet bort, og lokalet gjøres om til diskotek, nå skal gutta få lov til å slippe inn også. De står i kø utenfor! Det er nok den nyvaskede duften av type girlpower som siver ut av ventilene til Barbarossa.

 

 

Uansett, bildeserier fra dagen går i loop påstorskjerm, og vi er stolte av at vi blir vist frem et par ganger. Dirty Girls Mud Run har vært en fantastisk opplevelse! Et fullendt og fullstendig profft arrangement, som jeg ikke kan få fullrost nok!! Dette var en opplevelse, og vi er så stolte av å ha fått være en del av dette!! Neste år? HELL YEAH!!! Uansett hvor det enn vil arrangeres, så er jeg der. Så er Målfrid der. Er DU der??

 

(_Molly og Gudrun_)

 

-TurSiv, med Målfrid og litt Marianne på slep!

Følg meg gjerne på Facebook: Tur-Siv 🙂

 

#dirtygirlsmudrun #kristiansand #mud #titsmaskinen #kreftforeningen #sporty #lauvåsen #turblogg

4 kommentarer
    1. For en flott oppsummering! 🎀 Jeg og min venninne var der også og det var en fantastisk opplevelse! Kjempegøy! Håper dette kommer tilbake til neste år, jeg er så med! 🌸

    2. Hei Siv. Jeg ser at du har skrevet om din fine opplevelse av Dirty Girls Mud Run. Jeg er styreleder av Lauvåsen IF og ønsker å legge en artikkel i FVN (lokalsport) om helgens fantastiske løp her på Lauvåsen. Jeg lurer på om jeg kan nevne deg og legge en link til din blogg. Er det ok?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg