THE REAL Norwegian Rednecks!

Yeeeee haaaaaw!!! I dag blir bloggen litt annen enn jeg vanligvis lager, for denne lørdagen går turen til min flotte svoger, Sebastians 40-års feiring langt inni skauen på Konsmo! Vi pakket ryggsekker med det varmeste av klær, kledde på oss turklær og satte fart så snart jeg var ferdig på jobb. Dette ville bli en helt annen 40-års feiring enn jeg har vært med på før.. Her kunne man overnatte i lavvo hvis man ikke ønsket å komme seg hjem, noe vi valgte bort siden det fremdeles er kuldegrader om natta.

(Dette er ikke min svoger, men min svogers venn.. tell you later… )

 

 

Kjøreturen til Konsmo fra Vennesla tar ca 1 time. Og det er motiverende skilt langs veien når man tror at man muligens kan ha kjørt deg bort..

 

Dette er ett syn som ofte irriterer og bremser trafikken…Tenker ikke på det her, for her går traktorene raskere enn bilene.

 

 

Vi kommer opp på Solberg, ca 415 moh, sola skinner og været er som bestilt! Helt nydelig!!

 

 

Her er Sebastian. Han er nå 40 år. Flott bilde!

 

Baren.

 

 

Glade jenter!!

 

Dette er også Jubilanten i flott baklys. (Motlys)

 

Det går “gode og rause” mengder med snaps mellom jentene på Konsmo. Da snakker jeg ikke om Snapchat, (for her er mobildekningen ganske variabel), men her mener jeg ymse slag av små styrkedråper. Men med disse søte, glade og fine jentene, får de det bare til å bli ett must og en supergøy greie i stedet for noe som kunne fort kunne havnet under kategori “grøfta-next!”

 

Koser sæ!!

 

 

Jentene grupperte seg raskt! Her diskuteres turen vi skal ha inn til Trolltunga til sommeren! Det må jeg si, da også spesielt etter denne kvelden, at jeg gleder meg enormt til!!!

 

Diskusjoner avbrytes etterhvert av jubilanten, som sier at spikkekonkurranse må i gang før folk blir fulle og kan skade seg. Vi får alle velge ett type “emne” fra en Bjørk, og hver vår kniv. Konkurransen er i gang. Tillatt tidsbruk er 1 time. Oppgaven er å spikke ett flott eksemplar av mannens ja…. la meg si  mannens “ytre organ for bl.a urinering”

Konkurransen er i gang, til mye latter og kommentarer!

Hun: “Jeg husker ikke helt hvordan det ser ut på toppen..”              hun ser seg rundt og ser hva de andre gjør på øvre del av emnet..

Han: “Nå må dere f… meg begynne å følge bedre med altså!…”            Masse latter etterfølges, og noen tar vel enda litt mer høylydt av enn andre, og jeg tenker umiddelbart at, dette er enten ett ekstremt og ikke minst i overkant vulgært språk nå, eller så har jeg fått for lite og drikke. Jeg antar det er det sistnevnte, og setter straks inn en ekstra innsats der.

Av hensyn til sarte øyne hos noen lesere, velger jeg å sladde “arbeidet”, selv om noen her absolutt gjorde en helt formidabel jobb med kniven! ! !

 

 

Jeg har knapt brukt en sånn kniv noensinne, og heller ikke spikket mer enn en pølsepinne i mitt liv (ikke slikt som dette) og det tok ikke lang tid før jeg klarte å skjære meg litt.

 

Min svigerinne syns dette var spesielt morsomt i dag! Men var dog livredd for å bli avbildet sammen med ett av kunstverkene.

 

 

Konkurransen var over og vinner ble kåret. Og den heldige vinneren vant en flaske Baileys!!

 

Da var det på tide å fyre opp bålet. Sola var straks på vei ned..

 

 

Kjell og sin søster <3

 

Til mat fikk vi fantastiske ostepølser, med valgfritt tilbehør, brød eller lompe, ketchup og sennep! Og det smakte bare helt fantastisk!!!

 

 

 

“Hva sier dere jenter? Fryser dere? Det skal jeg ordne!”

 

“På tide å få sola frem igjen, damene fryser!!”

 

Og mens noen feller trær, ser andre på fra hengekøya…..

 

Sola går uansett ned selv om man feller alt av trær, så det er deilig og varmt og pakke seg rundt bålet.

 

Da er det tid for Quiz, dersom det ene laget svarte riktig på svaret, måtte det andre laget drikke, og motsatt. Her var det ikke alltid tid til å vente på drikke, så man måtte svare feil en gang i blandt og. Må si at lag Øst og lag Vest briljerte med sine allmennkunskaper!

 

Denne dama her hadde med seg de mest perfekte hjemmelagede boller med gul krem inni!!! Sånne får man bare på bakeri. Når de to der skilles, så gifter jeg meg med henne! 😉

 

Fra Kjells synsvinkel… Tror nesten det kan kalles fugleperspektiv..

 

 

Nå bare litt stemningsbilder fra resten av kvelden…

 

 

 

 

Jeg og Kjell fikk låne soverommet til jubilanten og kona, de ville sove i telt…. (frivillig!) så vi ruslet ned bakkene og ned i huset og listet oss stilt på tå for å ikke vekke barnevakt, barn og hunder. Hundene merket oss på lang vei, men  det var visst ingen som våknet heldigvis..

 

 

Vi våkner til strålende solskinn og formidabel hjemlengsel litt utpå dagen!

 

Etter å dratt med seg halve skauen inn i soverommet og oppi senga, og ellers sårt behov for dusj når man ser hva man ikke har sett natta før, man stinker bål, man teller sår og skrammer og ler av hvordan man ser ut, kravler man ut av senga og subber bortover veien og er klar for å hjem.

 

En aldeles herlig 40-års feiring!! (Kunne bare ønske du var født på en tid på året det ikke var kuldegrader om natta!) Vi koste oss glugg!! Og tror jaggu jeg tar en slik selv når det er min tur til høsten! Man trenger ikke paljettkjole og høye hæler hver gang noe skal feires! Man trenger ikke fine matretter når det enkle ofte er det beste! Man kan søle kaffe/baileys og rødvin i skogen uten at noen trenger løpe etter deg med en klut!

Dette likte jeg! Dette skal jeg og!

Nå er det søndag og fiskeboller i hvitsaus på menyen.. Skal bli skikkelig godt det au!!

 

-TurSiv med Kjell på slep!

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg