Jentetur, helt på tur, til Den Omvendte Båt !

Denne lørdagen var satt av til en helt ren jentetur til Den Omvendte Båt. Så denne gangen blir det mere kos og moro (dvs mer vin) enn det vanligvis er på turene. Og det skal bli helt vidunderlig!!!

Med slikt nydelig vær, så kunne jeg ikke vente med å komme meg avsted! Jeg pakket fredagsvinen og Kjell kjørte meg opp til Birte Lill, hvor vi skulle bli plukket opp av Monica og Birthe.

Der ble jeg sittende på trappa til BL og tok meg ett lite glass rødvin. Det er lørdag, jeg har fri fra jobb, sola skinner, så jeg gidder ikke rettferdiggjøre det mer selv om klokka ikke ennå var 11.

 

Snart kom damene, og med avgang fra Sødal, før bommen, parkerte Monica turbussen sin, og vi hooket opp med nye damer, klar for nye eventyr og bratte bakker!

 

 

Tunge bakker, men med hyggelig og skravlete selskap går det som en drøm!!

 


 

Bakkene i starten er fulle av rullestein, kvister og løv, og kan by på litt utfordringer, men fokus her er da “Kjernemuskulaturen” det er jo den viktigste “muskelen”, selv om lattermuskulaturen ble best trent denne dagen tror jeg!

 

 

Strike a pose, “treningsmamma!”

 

 

Birte Lill har en liten pause i muren.

 

Jeg tok en Samba, dette er en fin måte å kamuflere evt utfall man får pga glatt underlag.

Det må nevnes at antall brodder som lå i sekkene til damer man ikke nevner navn på, IKKE ble brukt på denne turen.

 

 

 

Når man kom ut av skyggedalen, så kjenner man duften av “sommer” fra skogen, sola som varmer, og den lette stemningen man har i sammen i godt selskap på tur.

 

 

Selfie på toppen med “Birtane” 🙂

 

 

Nesten på toppen..

 

 

 

Fremme ja!!

 

Å da lage “camp”, dra frem vin og vann, sitteunderlaget og kjenne sola varme.. Det er deilig det!! I bakgrunnen her skimtes den omvendte båt, som var ett kjent navigasjonspunkt øst for Otra ca 244 moh. Vi syns (selv før vinen ble tatt) at denne båten ligner mye mer på Moby Dick.

 

 

Skål for lørdag, godt selskap og nydelig vær, da!!

 

 

 

 

Livet er bare deilig!!!!

 

Spise gjør man selvsagt også! Sunt og godt!

 

 

Egg er aldri feil!

 

 

 

 


Alle fine dager må ta en slutt og det er på tide å gå ned igjen!

 

(Musikk: hei hå, hei hå.. (dvergesangen vettu..)

 

 

 

Syns at tur-vin i type Capri-Sonne pakninger er helt genialt!!

 


Birthe sier at det er svært viktig å tøye ut etter en sånn tur!

 


 

 

Time to hug a tree!

 

 

Der er bilen, og vi er nede!

 

 

Vi avslutter med en Birte + Birthe, selfie!

 

…Og Kjell var ekstatisk over å få hjem sin fru…

 

Dagens turtips:

-Brodder er overvurdert, og kan pent legges bort i en skuff til man er over 60..

 

-Tur-Siv, men masse damer på slep!

 

 

Tags  #sørlandet #turtips #mittfriluftsliv #utno #utinaturen #norsknatur #tur #denomvendtebåt #jentetur

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg